vrijdag 9 december 2016

Strandgenot



Hoe lieflijk haar blonde haren meebewegen op de zachte zuchten van de wind. Een koude rilling laat haar blote zongebruinde schoudertjes een beetje trillen. Haar voeten zijn in het zand gezonken.
De zee zingt magisch en de rollende golven lokken haar mee. De verleiding is te groot en langzaam waadt ze het warme zeewater in. Een blik over haar schouder naar mij die haar angstvallig in de gaten houdt. Een handje reikt naar mij en gauw grijp ik die. Samen gaan we verder totdat haar voetjes vrij zijn. Met armpjes stevig om mijn nek zwemmen we verder.
Wanneer de parasollen zo klein zijn, dat ze tussen mijn duim en wijsvinger passen, is het tijd om terug te gaan. Moe ploffen we neer op een zandkriebelend strandlaken. Een slokje warme cola laat ons verlangen naar een ijsje. Op de tenen trippelen we door het hete zand richting kiosk. De eerste hap is de fijnste, deze smaakt naar zomer.
Terug bij de parasol zijn haar handen plakkerig en slurpt ze het laatste beetje ijs op. Liggend in mijn armen genieten we van de zonsondergang. Mensen druipen langzaam af, maar wij niet. Nog een laatste duik, heerlijk als het water warmer is, dan daarboven.
De wandeling naar de auto gaat altijd moeizaam. Met zandbedekte voeten, schurend in de slippers. Zittend in de autostoel hoor ik een paar zuchten en dan is het al gauw stil. Zweetdruppeltjes staan op haar voorhoofd.
Rustig rij ik naar huis, met op de achtergrond de nieuwste zomerhits, nagenietend van een heerlijk dagje strand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten